O (σύλλογος) SoliOli δημιουργήθηκε ως μία ανταπόκριση αλληλεγγύης στους ανθρώπους στην Ελλάδα που αντιμετώπιζαν μία μεγάλη δομική κρίση. Η αφετηρία ήταν το συνέδριο Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας (Solikon) το 2015 στο Βερολίνο. Εισάγει ελιές και ελαιόλαδο από Ελληνικούς συνεταιρισμούς στην Γερμανία. Τον περασμένο χρόνο (2019) ήταν 8.600 λίτρα. Σημαντικότερη επιτυχία του όμως ο σύλλογος θεωρεί την αλληλεγγύη που αναπτύσσεται (όχι μόνο οικονομικά) μεταξύ λαών και ατόμων.

Για την ενδυνάμωση της αυτοοργάνωσης και την καθιέρωση δικτύων συνεργασίας στην Ευρώπη΄

Τα πρόσφατα χρόνια στην Ελλάδα, πολλοί άνθρωποι απάντησαν στα αυξανόμενα προβλήματα επιβίωσης και υψηλής ανεργίας ιδρύοντας πρωτοβουλίες αυτοβοήθειας και διάφορους καταναλωτικούς και παραγωγικούς συνεταιρισμούς. Αγροτοδιατροφικά εγχειρήματα για παράδειγμα, πουλούν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές, χωρίς μεσάζοντες, με κέρδος και για τις δύο πλευρές. Τέτοιες και παρόμοιες προσπάθειες αμοιβαίας βοήθειας και ενδυνάμωσης τις βλέπουμε ως σημαντικούς παράγοντες κοινωνικών αλλαγών από τις οποίες μπορούμε να μάθουμε. Δικτυώνοντας και υποστηρίζοντας τέτοιες πρωτοβουλίες δίνεται ένα μικρό αλλά σημαντικό στίγμα ενάντια στις επικρατούσες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πολιτικές οι οποίες από τα πάνω τείνουν να χωρίζουν και να διαιρούν τους ανθρώπους.

Προωθούμε εγχειρήματα Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας

Διακινούμε τρόφιμα υψηλής ποιότητας σε δίκαιες τιμές τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους καταναλωτές. Η απευθείας εισαγωγή και πώληση ελιών και ελαιόλαδου από μικρούς ελληνικούς συνεταιρισμούς είναι ένα μικρό βήμα και ένα πρακτικό αρχικό σημείο με το οποίο μπορούμε να ενδυναμώσουμε τρόπους εργασίας και διαχείρισης που βασίζονται στην αλληλεγγύη. Οι πρόσοδοι (30% επί της τιμής παραγωγού) χρησιμοποιούνται για υποστηρίξουν επιλεγμένα κοινωνικά και πολιτικά εγχειρήματα, όπως δομές αυτοβοήθειας για ανέργους ή πρόσφυγες στην Ελλάδα. Στο μεταξύ έχουμε επισκεφθεί αρκετές φορές τους παραγωγούς και τους έχουμε προσκαλέσει σε εκδηλώσεις στο Βερολίνο.

Διοργανώνουμε εκδηλώσεις στις οποίες συζητάμε πως θα αναπτύξουμε αυτά τα μικρά βήματα μαζί. Αλλά το βασικό ερώτημα παραμένει: Πως μπορούν οικονομικές δραστηριότητες που βασίζονται στην αλληλεγγύη με την έννοια της συλλογικότητας, της αυτοοργάνωσης, της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, του κοινού καλού και του δίκαιου και αλληλέγγυου εμπορίου, να παίξουν ένα σημαντικό και διακριτό ρόλο όχι μόνο στη θεωρία αλλά και στη πράξη;

Επικοινωνία

http://solioli.de/

https://www.facebook.com/soliolikampagne/